пʼятниця, 5 червня 2009 р.

Успіхи та інший досвід: 8 клас...

Ну от, нам (с. Хотів, Київська об-ть) лишилась тільки фінальна презентація у середу.

Успіхи:
Частину дітей вдалось НАДИХНУТИ. Думаю це і є успіх, шлях до якого ми долали ...7 тижнів. У нас проекти робить 5 груп; одна група, "Зупинки", взялась за відновлення автобусних зупинок у селі - дівчата говорили з сільрадою, склали кошторис на матеріали, голова обіцяє закупити фарбу/дошки. Але коли я спитала "А що як сільрада не допоможе?", вони відповіли "Ми самі йдемо на вихідні це робити, разом з батьками"!
А інша група, що взялась вияснити, чому в селі нема місця для дозвілля молоді (крім генделиків), наприклад з"ясували, що просто немає людини, яка б хотіла проводити дискотеки, вести гуртки і т.п. Дівчата розподілились і домовились з сільрадою, що за тиждень вестимуть дискотеку. А потім кажуть: "Ми і не уявляли, що ми, кілька дівчат, справді можемо змінити щось у своєму селі!" Уявляєте?!! Думаю, це успіх! :)

Інший досвід:
1. Зустрілись з такою проблемою, що контактні і активні рухалки погано працюють для 8го класу. Підліткам дуже не зручно якось смішно рухатись перед іншими і деякі навіть відмовляються брати участь. Дослідним шляхом з"ясувала, що найкраще пропонувати ігри, де треба мінімально торкатись один одного + де увага на кожному з учасників фокусується дуже ненадовго.
2. Проблеми з критикою. Діти вперто критикують саме особу, ображають один одного, і дуже мало звадають на ідею/результат роботи. Думаю, варто було окремо тренувати "доброзичливого критика" наприклад так: коли йде презентація робіт в кінці заняття, роздати всім вирізані листочки з початком фрази, такі як "Робота значно б виграла, якби..." і т.п., і просити кожного продовжити.

Отаке. Думаю, таким досвідом варто ділитись, щоб наступним фасилітаторам знати, де стелити соломку :)

1 коментар:

  1. Наталья, я уверена, что это успех. Как здорово, что дети поверили в себя! Молодец!
    Активные и контактные рухалки требуют от фасилитатора очень хорошо чувствовать "градус" аудитории, особенно, контактные. Это придет со временем, а для начала, чтоб не ошибиться, давай что-то нейтральное. А с критикой, по-моему, придумала хорошо с началом фразы. Анализируют даже взрослые, и учителя тоже тяжело, надо учить.
    Успехов!
    Наталия Петрушко

    ВідповістиВидалити