середу, 22 квітня 2009 р.

Перші заняття з 8-класниками в с.Хотів, під Києвом

З 16го числа я почала працювати з дітьми (або вже молоддю?) в Хотівському НВК "ЗОШ - гімназія". 8 гімназійний клас виявився загалом активним та балакучим, з 24 дітей - лише 5 хлопців. Що цікаво - з самого початку вони, відповідаючи на мої питання, намагаються давати "правильні" відповіді, такі - що на їх думку я хочу почути. Коли почали обговорювати правила, вони відразу видають: "Тиша. Взаємоповага. Співпраця." :)

І ще така ситуація: замість 20 дітей на 10 комп'ютерів, виявилось 24 дитина, тож довелось робити групи по троє... І взагалі розподіл на пари - виявився дуже болючим процесом. Багато хто був невдоволений, просили мінятися, хтось взагалі почав самостійно пересідати, коли я не бачу. Чи була у когось така ситуація? Що робили?
Друге заняття я почала з пояснення "Ви дорослі люди, тож зрозумієте..." (це сподобалось) і обговорювали користь від конфліктів. Після цього довелось поміняти лише одну пару - я відсадила одного хтопця з трійки "2 хлопця+1 дівчина" і долучила його до 2 найслабших дівчат. Вийшло значно краще.

1 коментар:

  1. Наталю, вітаю тебе із початком! З приводу пар, то в мене проблем не було ніяких. Я запропонувала дітям,щоб вони самі вирішили, як об"єднуватимуться у пари і вони пропонували варіанти. Я лише повторювала: перший варіант: ми самі обираємо, хто із ким; другий: я визначаю. Який варіант ми оберемо? Далі я спостерігала. Спочатку вони трохи посперичались, потім більшість говорила: обирайте самі. Я запитала у дітей, чи всі погоджуються, що я сама об"єднаю їх. Погодились не всі, тоді я зпропонувала їм іще подумати над тим, як об"єднатись. Таким чином, коли вони зрозуміли, що самі мають вирішити, вони думали і я бачила, що спочатку їм було, ніби байдуже, але потім вони вирішили об"єднатись самі й, навіть, цікавились, чи в усіх є пара. Я просто спостерігала і запитувала. І ще мені здається, що ми не можемо послуговуватись такими визначеннями як "слабші", "сильніші"... Подумай про це. Я бачу, що всі діти особливо і згадую, що на тренінгу ми говорили про те, що важливо порівнювати дитину не з іншими, а лише з нею самою вчора, на минулому занятті... Успіхів тобі! У мене сьогодні друге заняття!

    ВідповістиВидалити